tisdag 27 januari 2009

Sjukskriven!

Jaha då var man sjukskriven igen då. Fy vad tråkigt jag måste snart tillbaka till jobbet. Idag var jag hos doktorn och fick diagnosen vestibularisneurit. ??? Tänker ni och jag också. På vanliga svenska betyder det att jag har fått ett virus på balanssinnet. Doktorn gjorde bla en neurologisk undersökning där jag fick peka på näsan med vänster växlande höger pekfinger och blunda samtidigt. Det klarade jag galant. Något som jag inte klarade av var att blunda och gå sakta framåt och blunda och stå stilla ihop med fötterna. Aj, aj vad yr jag blev. Jag hade även med mig en liten frågvis och nyfiken liten flicka vid namn Meja. Vad är det? Varför gör du så? Är du färdig nu mamma? Vet du vad jag har gjort i sporthallen? Massa frågor ställde hon till doktorn.
I morrn ska jag vara hemma också sen blir det till att åka och jobba.


Idag har vi varit ute på en liten promenad och varit en stund i lekparken. Frisk luft måste man ju ha någon gång under dagen. Annars har vi inte gjort så mycket. Meja har klippt och klistrat lite och jag har satt igång med att få ordning på alla papper som ska vara i räkningspärmen. Jag har även tillsammans med min personliga ekonomirådgivare börjat göra en liten kalkyl för vår ekonomi. Förstår inte vart alla pengarna tar vägen? Tack Anna för hjälpen hittills!

Mejas klipp och klistra alster för dagen!

Så här fin blir man om man sätter upp håret!





1 kommentar:

Maria sa...

Det lät inte roligt!Krångligt namna kan man ju lugnt säga...Hoppas det släpper snart!Lovar att fixa något smarrigt till fikat :)