söndag 11 januari 2009

Renovering!

Nu har vi börjat renovera köket. Tapeter har rivits och lister har målats. Det luktar färg i hela huset för vi har målat öppningarna till matrummet. Det blir väldigt ljust nu, precis som vi vill ha.

Tapeter är beställda och kommer på måndag eller tisdag. Nästa helg kan vi börja tapetsera om det är någon som läser som vill hjälpa till. Ljusbeiga tapeter med konturer av vita blommor. Kommer knappt ihåg hur tapeten ser ut och på höglandets golv hade de inga böcker hemma så vi kunde inte se tapeten igen. Men har jag bestämt mig så har jag.



I fredgas kväll var vi hos Sara och Mikael och fick en mycket god varm smörgåstårta. Det var rikgtigt längesen jag åt det. Sara och Mikael ska ha barn i början på juli. Sara måste ju ha med sig en barnvagnsexpert så det är ju bara till att ställa upp och följa med.....(ni som vet så är det ju det bästa jag vet). Vilken tur att Emil var på Tv så Meja var lugn och still...somnade sedan i deras soffa.



Julgransutdansning i Sandsjöforshallen var det på agendan idag. Det var ganska mycket folk och framför allt många barn. Vi dansade kring granen tills vi var helt slut. Det är faktiskt riktigt jobbigt att dansa alla de där danserna. Sedan kom ju barnens bästa vän, Tomten och delade ut godispåsar. Tack tomten! På utdansningen fick vi även träffa nästa Hillevi nämligen Marika Dahlqvist. Jag har alltid sagt att Marika ska bli Sandsjöfors nästa Hillevi..... För er som inte vet är Hillevi bygdens egen frilansjournalist som dyker upp när det händer något häromkring. Här kommer ett litet bildbevis men tyvärr blev Marika lite suddig. Titta noga nu Marren!


I morgon är det dags att börja jobba igen men Tobbe får vara hemma med Meja för hon har fått ögoninflammation. Inte så farligt men det finns där.

Inga kommentarer: