måndag 26 januari 2009

BARNKALAS!

Igår hade vi barnkalas för lilla Meja som fyller 3 år på fredag. Oj, vad tiden går. Tycker inte det var längesen hon låg i min mage eller när vi låg på BB.



Antalet gäster på kalaset minskade ganska snabbt, fick två samtal på morgonen. Malin och Tony kom hem sent från Paris på natten och Tim hade varit magsjuk och smittat ner sin mormor och morfar och Wille. Typiskt att han skulle få magsjuka när vi skulle ha kalas ihop. Sen ringde Mikaela och talade om att Viggo hade spytt ner hela sängen på natten. Usch, fy! Peppar peppar men än så länge har vi klarat oss.


Kalaset blev lyckat i alla fall. Meja fick många fina presenter och barnen tyckte det var roligt att springa runt i hallen. Jo, vi hyrde ju sporthallen att ha kalaset i, perfekt. Meja bjöd alla på korv med bröd och glass, även små påsar till alla barnen. Meja fick det hon hade önskat sig, Pippikläder och en häst. Fast helst av allt hade hon velat ha en riktigt häst men det var så nära riktig man kan komma.





Idag är Meja och jag hemma igen för jag känner mig fortfarande inte pigg. Jag har svårt för att vara uppe och gå för då snurrar det i mitt lilla huvud. Meja hon är duktig och servar mig med vatten och dylikt. Just nu sitter hon och målar i sin nya målarbok medan jag ligger i soffan och skriver lite här. Blir hemma för en vilodag i morgon också så jag har alla krafter till att börja jobba igen på onsdag. Ringde till distriktssköterskan men jag fick inte komma utan hon tyckte jag skulle ringa till läkaren istället men det struntar vi i, inga mer läkarbesök.

Förresten höll ju på att glömma. Vi har ju lånat syrrans Playstation och Sing star och igår satt Tobbe och sjöng med sig själv. Det var både roligt att höra och se. Här får ni ett litet bildbevis.



Ps. Det finns på film också!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den filmen vill ja gärna se hahaha :P

Maria sa...

Tur du har en så duktig tjej som tar hand om dig när du inte mår bra ;)Hon är så himla söt!Hoppas du får krafter till å jobba på torsdag, inte kul å må dåligt...kram

Anonym sa...

Tack!

Det är ett servitrisjobb, på en resturang som öppnar här i Nässjö i februari. Akropolis heter den!

Haha, den filmen på Tobbe vill vi gärna se =)

Maria sa...

Hihi...nja fika biten har jag inte riktigt bojkottat än! Men visst sa vi att jag skulle ha med något? Det har jag ställt in mig på nämligen ;)