måndag 4 maj 2009

Ullared!

Hej svejs!
Jo i fredags var jag och Patricia i Ullared och shoppade loss. Det blev mycket handlat men faktiskt inget onödigt. Meja fick mycket kläder och jag hittade det mesta hon behöver. Jag fick även lite handlat till mig själv också. Det enda som jag inte hittade var ett par jeans. Alla byxor hade jättekonstig storlek. Självklart orkade jag inte gå hämta en annan storlek för att sedan ställa mig i kö till provrummet igen. Istället struntade jag i byxor. Tobbe fick två jättefina pikétröjor, en ljusblå och en starkt grön (som han inte gillar). Vi får väl hoppas att han använder den gröna i alla fall, han var mycket fin i den i alla fall. Den kommande lill* bebisen fick också några plagg. Jag köpte ett par mjuka grå hängselbyxor med tillhörande body som var vit, grå och rödrandig. Jag kunde bara inte motstå detta och det kan ju faktiskt både en tjej och en kille använda. Det var en mycket trevlig resa som jag sent kommer att glömma. Tack Patricia!!

Resterande delen av helgen har mest bestått av fortsatt trädgårdsarbete. Vi har fortsatt att slipa trädgårdsmöblerna som vi började på förra året. Snart är de färdiga!
På lördagkvällen bar det iväg till torpet för att fira pappa som fyllde 65 år på valborg. Det blev grillad kyckling och grillad lax och till det hasselbackspotatis gjord på färskpotatis och tillagad i vedspisens ugn. Det var supergott!!!

Gårdagen bestod återigen av trädgårdsarbete. Nu har jag äntligen odlingslådor som jag har börjat plantera i. Hoppas bara på bra skörd.

Nu är det dags för en vilostund i soffan!

3 kommentarer:

Mathilda sa...

Ja, pengarna växer ju inte på träd direkt ;-)

Elliot är på dagis 3 dagar i veckan, 5 timmar om dagen. Inte så mkt, men tillräckligt än så länge.

Spännande med tillökning, när har ni BF? Vad gissar ni på att det är? :-)

Anonym sa...

Det är BF till den 17 oktober men jag tror det kommer tidigare. Jag tror att det är en liten pojk men Meja tror att det är en liten Ida.

Mathilda sa...

Det är en brio och en Quenette QX500, inte hunnit fixa bilder, men kan göra det under morgondagen (Förhoppningsvis) och lägga upp dom i bloggen! :-)