tisdag 28 april 2009

Uppdatering!

Helgen som varit!
Den började med ledig fredag för mig och Meja. Större delen av dagen tillbringade vi i Nässjö. Vi hade tänkt åka till en naturlekpark i Sävsjö men vi det blev ändrade planer så vi hamnade i stadsparken i Nässjö med Emma och Max istället. Jag hade gjort sallad på bulgur och kyckling som vi åt i parken efteråt fick barnen varsin glass.....ja jag och Emma åt glass också.

Efteråt åkte vi på en snabbvisit till Anna och Sigge. Det var längesen vi sågs och Sigge blev jätteglad när han fick syn på Meja. Naturligtvis blev Meja minst lika glad som Sigge om inte gladare när hon fick ta hand om honom lite. Vi tog en liten snabbfika innan det var dags för hemfärd.
Hemma väntade trädgårdsarbete med strålande sol. Jag rensade lite land och Tobbe satte lister i köket. Vi slet tills Meja upptäckte att hon inte hade några handskar när hon skulle hjälpa till att rensa ogräs. På kvällens meny stod det pizza. Så när vi ändå skulle till Sävsjö svängde vi förbi Granngården för att införskaffa handskar både till mig och Meja. Sen blev det mat!!
När vi satt på pizzerian sa Meja: Kan de sätta på tv:n? Jag vill se på fotboll!
Undra vem som påverkat henne.
Lördagen bestod återigen av trädgårdsarbete. Det tar visst aldrig slut. Men först var jag och Meja på klädmarknad i Bodafors. Det fanns mycket kläder och grejer överallt. Meja fick lite kläder, jag köpte mig en knallröd väska och ett par mammabyxor för bara 30 kronor. Även den lill* bebisen fick ett litet plagg som jag absolut inte kunde motstå.

På kvällen var vi hembjudna till Johanna och Christoffer. Där bjöds det på tacos till ett mycket fint uppdukat bord. Mums det var gott! Efteråt tittade killarna på Speedway. (Christoffer är ett fan) och jag, Johanna och Meja åt en massa gott snacks och lekte lite emellanåt.
På söndagen gjorde vi en liten utflykt med min familj till torpet. Där var det också trädgårdsarbete. Vi hjälpte mor och far att vända jord i potatis- och grönsakaslandet. Det var mysigt och skönt att vara där ute. Man blir så lugn och behaglig.



Veckan som återstår består mestadels av arbete förutom fredag då färden för mig går till Ullared!! Skoj!!

1 kommentar:

Anna sa...

Tack för titten!!

Ullared igen?? Ha ha.. du är ju rolig du;-)