måndag 25 maj 2009

Första husvagnstrippen!

Första turen gick till Tranås. Allt gick mycket bra, tom att resa förtältet. Meja tyckte att det var mysigt och jag kände mig som barn på nytt. (Är ju uppvuxen med husvagn)
Tyvärr var ju inte vädret det bästa. Vi åkte på torsdagen då var det fint väder hela dagen. Vi fikade när vi kom fram, sedan var det dags att sätta upp förtältet. Tobbe, jag och pappa gjorde det hela rätt snabbt och smidigt. Det är ju trots allt inte så stort. Något som jag saknade i förtältet var ju gardiner.....men det ska jag fixa till!!! Nästa gång finns det lite mattor också både inne i husvagnen och i förtältet. Jag har köpt tyg så jag kan sy gardiner till husvagnen, gröna blir det. Tobbes faster har fått en beställning på lite mattor. Hoppas det blir bra!



Andra natten tillbringade vi i kohagen utanför torpet. Det har nog aldrig dragits någon husvagn på den lilla vägen. Vi sov gott även där. Vem vet vart nästa tur går???










1 kommentar:

Anna sa...

Verkar som att ni har haft det väldigt mysigt iaf:-)