söndag 1 februari 2009

Kalas, kalas och kalas!

Den här helgen har vi hunnit med tre kalas för lilla Meja. I fredags (på själva födelsedagen) kom farfar och I-B. Mormor (min mamma) hämtade tårta åt oss som vi beställt och nu kan jag ju avslöja vad det var för tårta: PIPPI tårta.

På kvällen åt vi först lite kvällsmat med mycket gott bröd som de hade köpt på bageriet i Gamleby. Efter det blev det ju förstås lite tårta. Gissa om det var någon som blev väldigt glad när hon fick syn på tårtan. Fredagkvällen bestod sedan av förberedelser för lördagen. Jag fick ju för mig att jag skulle bjuda på hembakat bröd. Jag gjorde degen som sen fick stå att jäsa över natten. Vilka goda bullar det blev. Klockan elva kom de första gästerna och det var bla kusin Albin med familj, farmor, gammelmormor, faster och så farfar och I-B förstås. Faster Sandra hade bakat en egen princesstårta som var gudomligt god.

Meja fick mycket fint, Albin också. Både mjuka och hårda paket. Nästa gäng gäster kom trippandes vid fyratiden. Den här gången var det min familj som skulle kalasa lite. Pizza stod det på menyn för kvällen. Fyra olika pizzor blev det. Och tack ni som gav mig lite inspiration till pålägg. Slutligen blev det en pizza med grönsaks- och köttfärsröra, en med skinka, tomat, champ,mozzarella, en med bacon, ananas, inlagd paprika och lök och till sist men absolut inte minst så blev det hederlig kebabpizza. På bordet fanns även hemmagjord pizzasallad och hemmagjord kebabsås. Mums det var riktigt gott!


Idag är vi riktigt slöa. Anna har varit här ett par timmar med barnen för Johnny ligger hemma och är sjuk. Just nu sitter vi i soffan och kollar på Nalle Puh fast vi har hunnit ta in ved och ätit mat. Idag var det jag som stod för klyvningen av veden. Det börjar kännas i armarna nu!
Nu ska vi slöa lite till!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du hade ångrat dig ganska snart om vi stod o knackade på hos er med magsjuka på G... ;-)

Anonym sa...

Nej men vilken söt tårta! =) Förstår att hon gillade den!