söndag 22 februari 2009

25-års fest!

I går hade min syster med blivande sambo sin 25-års fest. Det var mycket trevligt och vi hamnade vid ett bord med trevliga nya och bekanta ansikten. De bjöd på paj och sallad. Det var riktigt gott. Det var också tipsrunda i form av frågor som Vem är starkast? och Vem är mest blåst? I frågan om vem som var starkast skulle tjejen ligga på golvet med kex i munnen och killen skulle göra armhävningar och äta kexet. Där var jag och Tobbe ett utav de tre paren. Gissa vilka som vann? Jo, jag och Tobbe. Jag vann faktiskt alla frågor jag var med på, såsom nästa. Vem är mest blåst? Det var en syskongrej mellan mig, Mirren och Linus. Vi fick varsin tändsticksask och skulle blåsa ur asken och den som kom längst vann......och det var JAG!
Kvällen var mycket trevlig tills det hände en tråkig sak. Mirren och Marren dansade bugg uppe på scenen och de fick till en ordentlig snurr vilket medförde att Marren ramlade ner från scenen och bröt troligtvis båtbenet och fick ett knäckt revben. Så nu går hon med en gipsad arm. Stackarn!
Tobbe och jag åkte hem rätt skapligt och jag hann mer eller mindre att gå och lägga mig förrän telefonen ringde. Det var syster yster med sällskap som ville ha skjuts hem. Snäll som man är så tog jag på mig lite snabbt och åkte och hämtade dem.
Idag har jag även hjälpt till att städa lokalen. Tack!
Nu ska jag snart krypa ner i sängen för jag är dödens trött idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

sicken jädrans snurr d blev ja hahahaha!!!