fredag 20 februari 2009

Ledig dag och magsjuka!



Igår hade Meja och jag en ledig dag. På fm bakade Meja bullar med sin morfar. Det var små söta bullar hon bakat och väldigt goda var dem. Meja åt fem stycken små och en i vanlig storlek.




Vid middagstid var det dags att åka in till Nässjö för att få middag hos Miranda. Hon hade gjort eget potatismos och panerad fisk. Mycket gott! Efter det följde vi med henne till stallet för att hjälpa till att lasta för färd till ridhuset. Det gick bra att lasta med lite nervös var jag allt.


Väl framme i ridhuset var det dags att lasta ur och sadla. Miranda skulle träna för instruktör och hon var mycket duktig och svettig...både hon och hästen. Jag försökte ta kort med mobilen när hon red men det var inte lätt när det var full fart hela tiden. Det fick bli ett kort på det fina ekipaget istället. Meja och jag satt på läktaren och tittade på en stund tills vi började frysa. Då gick vi en sväng på gården. Då såg vi att det var en katt som kissade på våran bil. Dumma katt, sa Meja. Innan hemfärden satte jag Meja i bilstolen och hon somnade innan vi hann åka. På vägen hem vaknade hon och började låta konstigt. Meja, Meja ropade jag men fick inget svar. Sen gick det upp ett ljus för mig att hon kanske hade kräkts. Har du kräkts Meja frågade jag. Ja, sa Meja. Jag fick stanna bilen vid en busshållsplats i Möcklamo. När jag kommit bak till Meja såg jag att hela hon och stolen var fulla med kräk. Vad gör man? Fick lyfta ur ungen ur bilen och försöka få bort allt. Stackarn hon frös! Med min mössa och min jacka fortsatte vi sedan färden hem. Och där fortsatte kräkeriet tre gånger till. Men nu är hon helt ok och har till och med ätit frukost. Undrar när hon ska fråga efter en bulle =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej men fy, stackars liten!
Skönt att hon börjat må bättre iaf.

Kram!