tisdag 2 december 2008

1:a advent!

När första ljuset tänds står julens dörr på glänt........
Nu har vi adventspysslat lite..... Varit i skogen och plockat mossa och dekorerat ljusstakar med. Vi upptäckte en sak häromdagen....vi har nästan bara stjärnor i våra fönster. Tråkiga vi är...tänker ni.
Igår slog jag in 24 småpaket till Mejas kalender. Så nu är jag less på inslagning av paket och jag har inte slagit in en enda julklapp ännu.
I lördags bar det av till Vetlanda för att handla mat och julklappar. Vi kom hem med bara en julklapp. Det är inte lätt detta. Tobbe ska köpa till syrran och hans svåger och jag ska köpa till min svåger Calle och Tobbes bror. Vi är nog så illa tvungna att gå på julmarknad i Eksjö till helgen. Nähä nu måste jag sluta för nu börjar julkalendern.
Hej svejs!

Inga kommentarer: