onsdag 10 december 2008

Jag ser det snöar.......


Vad härligt med snö! Det är så fint när marken är täckt av det vita och ljust blir det också. Men det finns en stor nackdel och det är att vi måste skotta vår stora garageinfart och ingång till huset. Idag har jag skottat alldeles själv så jag har väl träningsvärk i morgon.

Nu börjar jag längta efter julen och lite ledighet. Idag fick jag reda på att jag börjar jobba 87,5% den 1/1-09. Det innebär att det inte blir lediga fredagar varje vecka men kanske det går att klämma in ledighet någon gång på en tolvveckorsperiod.

Den här dagen började lite konstigt..... Efter frukosten började Meja gråta och klagade över att hon hade ont i magen. Jag ringde till min kära far och frågade om hon fick tillbringa dagen där och det fick hon gärna. Senare under dagen ringde jag till dem för att kolla hur det var med henne. Då sa min mor att Meja hade sagt att hon hade lurat Meja bara för att hon ville vara hos morfar.......vilken unge!

Snart är det dags för ett läkarbesök i Eksjö igen.....men nu var det ett tag sedan..nu hoppas vi verkligen att tabletterna har gjort någon verkan den här gången. För er som inte vet vad jag pratar om så är det hormontabletter som jag äter som ska främja äggproduktionen. Det är ju ingen hemlighet att vi har försökt skaffa ett syskon till Meja men tyvärr utan resultat. Men nu är det bara att hoppas på det bästa......någon gång kommer bebisen.



Inga kommentarer: