onsdag 31 december 2008

Jul i Loftahammar!

På annandagen bar det iväg till Loftahammar till Mejas farfar! Men först blev det ett stopp på lasarettet i Eksjö. Jag skulle ta ett litet blodprov just på den dagen....doktorn ordnade så att jag fick komma till BB och göra det. Tack doktorn! Satt där inne på förlossningen och hörde både barnskrik och mammaskrik. Usch tänkte jag, jag vill härifrån fort! Som tur va fick jag ta provet inne på KK. Meja följde med in och höll mig i handen.
Väl framme i Loftahammar möttes vi av två hundar och en liten Emil. Meja var först lite blyg men det släppte sedan. Vi åt lite lunch, kokt korv med bröd. Sen gick vi en sväng till farfars båt för att kolla så att presseningen låg på. Åhh, jag vill bada sa Meja när hon fick syn på havet. Nej usch det är för kallt!


På em kom tomten på besök även här. Meja fick några julklappar och även jag och Tobbe.
Idag blev det ingen julmat, tack och lov. Det räcker att äta julmat två dagar på rad. Det blev istället kött, sås och hasselbackspotatis. Mums!

På lördagen tog vi en liten färd till Gamleby. Det tog ingen tid att gå igenom centrum. På hemvägen åkte vi till en liten bod med betoning på liten. Det var en tjej som hade gjort egna saker av gamla och nya saker. Mycket mysigt! Det blir en tripp dit till påsken igen och då med mer pengar i plånboken. På em gick Ing-Brith och jag på auktion. Gud vad roligt det var! Jag budade in en gammal spegel och en gammal trävagga från 1861. Wow!
På söndag åkte vi hem till Sandsjöfors igen.

Inga kommentarer: