söndag 9 november 2008

Hipp hipp hurra!

Min 26:e födelsedag!
I fredags fyllde jag 26 år...börjar närma mig trettio =) På em kom min mormor och morfar på lite fika och jag fick en mycket fin snöbollslykta och en trisslott som jag vann 25 kronor på.
Av min man och dotter fick jag ett presentkort på Granngården så att jag ska kunna köpa mig ett par arbetsbyxor eller stövlar. På kvällen hade vi fredagsmys, jag och min lilla familj.

På lördagen åkte jag till min farmors lägenhet. Min farmor Anna-Lisa lämnade jordelivet den 14 oktober med fina 90 år efter sig. På begravningen läste jag ett par rader till min lilla farmor.......tänker på dig!
Pappa och hans syskon har nu delat upp diverse saker och nu var det barnbarnens tur. Jag, mina systrar och min kusin "syster" Sussie tittade över det som fanns. Vi kom hem med lite var. Jag fick en mycket fin vit servis med guldkant och fina efterrättsskålar. Farmors säng kommer i framtiden att stå i vårat lilla sovrum på nedervåningen. Förhoppningsvis kommer Meja att vela sova i den i framtiden.

Lördagens fortsatte sedan med lite kalas. Min familj, svärmor och min extra syster Marika kom för att äta en bit mat och tårta. Maten var mycket god, fylld gratinerad franska och tårtan var god men misslyckad. Svärmor som precis är hemkommen efter en 3 månaders lång vistelse i Kongo gav mig en Ralph Lauren parfym. Av min familj fick jag ett par supervarma goretex stövlar att ha i vinter. Min lille lillebror gav mig en liten sovande ängel. Gulligt!

Idag söndag är det ju fars dag. Meja gav sin pappa en alldeles egen mugg, "Min pappa" står det på och en fin dikt inuti muggen. Meja och jag har varit hemma hos Wille och lekt en stund medan pappa Tobbe har gjort färdigt det sista på det lilla sovrummet uppe. Äntligen är det färdigt! Vi har börjat flytta in lite möbler där.

Nu börjar kvällen lida mot sitt slut och det är dags för mig att krypa till kojs. Kanske inte krypa förresten. God natt mina vänner!

Inga kommentarer: