torsdag 11 juni 2009

Sjukskriven!

Jaha nu har jag blivit sjukskriven fram till semestern. Början till bäckenlösning (foglossning), skolios och ischias. Det är inte roligt men känns skönt att få vara hemma och vila lite. Vi får väl se om jag får någon havandeskapspenning men det är ju inget att hoppas på. Försäkringskassan har ju som praxis att inte ge det till förskollärare. Det är ju bara det att den upprättades på 80-talet och hur mycket har inte hänt inom barnomsorgen sen dess??????
I morgon är det student......min LILLEbror tar studenten. Efteråt blir fest med god mat och tårta som mamma har gjort hela veckan. De flesta ur släkten kommer så det blir fullt ös för lilla Meja. All uppmärksamhet trots att hon inte gjort något förutom att klippa sig. Igår fick mormor ta fram saxen för då vill hon minsann klippa sig. Hon blev så himla söt våran lilla dotter som snart kommer att bli jättestor. Nu går tiden fort fram och snart har jag blivti tvåbarnsförälder.
För er som inte vet så letar jag fortfarande efter en barnvagn men nu har jag i alla fall bestämt mig för vad jag vill ha. Det blir en Emmaljunga city cross med liggkorg. Så om det är någon som vet om någon som har en till salu så säg till mig.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vill ju se magbilder på dig o bilder på en nyklippt Meja;-)

Anonym sa...

Hoppas du/ni mår bra trots omständigheterna! Tänker på er. Kan kanske komma ut en sväng nästa vecka om ni är hemma ngn dag. Kram på er å ha en riktigt trevlig student!/ MariaSj