tisdag 11 augusti 2009

Första tågresan!

Idag gick Mejas första tågresa av stapeln. Min faster ville att vi skulle följa med och åka tåg till Jönköping eftersom Meja aldrig åkt tåg innan. Tobbe fick ta bilen in eftersom vi skulle besöka IKEA också. Man vet ju aldrig hur stora grejer man får med sig därifrån.
Meja var helt fascinerad över resan. -Oj, vad högt vi är och oj, vad fort det går. Efter tio minuter lät det så här. -Nu vill jag inte åka tåg längre, ska vi stanna snart?
Hon är för rolig hon!
I Jönköping gick vi en sväng i centrum och kollade i lite affärer. Den som handlade mest den här gången var faktiskt Tobbe som jag tvingade in på Dressman för att de hade halva priset i hela butiken. Lite fick jag också handlat men inte det som jag behöver.
Efter shoppingen begav vi oss ut på äventyr för att köpa en ny cykel till lilltjejen. Vi hamnade på Biltema där inköpet blev en rosa cykel. Stolt Meja!!!
Lunch blev det på IKEA. När vi hade gjort övervåningen kom vi på att vi kanske skulle lämna Meja på Småland (barnpassningen). Lite nervös och fundersam var jag allt men hon gick med på det. När vi lämnade henne stod hon med ett finger i munnen och tittade på alla de andra barnen. Vi kunde lugnt och stilla gå runt på nedre plan och hämta det vi skulle.....men jag gick med mobilen i handen hela tiden i fall jag skulle missa om de ringde. Vä färdiga var det dags att hämta det lilla busfröet. Hon såg ut att ha jätteroligt! Lappen man fick fylla i med namn och telenr var borta när jag kom....men som tur var hade vi ju våra nr stämplade på handen. Tur att de inte behövde ringa för då hade de ju inte haft något telenr. Fast då hade de nog ropat ut i högtalaren. Slarvigt tycker jag!!! Lösbladssystem funkar aldrig!

Nähä nu väntar soffan på mig och kanske en skål popcorn!!!

1 kommentar:

Anna sa...

Jasså det blev tågresa idag istället!? Klart det är spännande :-)